,
سبد خالی است
ورود

مزایا و معایب شیرآلات توکار چیست؟

مزایا و معایب شیرآلات توکار چیست؟

انواع شیر توکار معمولاً به دلیل ظاهر جذاب، مدرن و مینیمال خود ستایش می شود. این نوع شیرآلات علاوه بر کاربردی بودن، دکوراسیون بسیار زیبایی نیز رقم می زند که فضاهای کوچک را خلوت و فضاهای بزرگ را بسیار لوکس جلوه می دهد. در کنار این مزایای شیرآلات توکار، معایبی نیز وجود دارد. از جمله معایب شیرآلات توکار می توان به دشواری نصب و پیچیدگی عیب یابی در صورت بروز نشتی اشاره کرد که البته اگر راه اندازی در ابتدای کار به صورت اصولی انجام گیرد قابل پیشگیری است. در این مقاله مزایا و معایب شیرآلات توکار، به صورت کامل و کاربردی، بررسی شده است.

مزایا و معایب شیرآلات توکار

مزایا و معایب شیرآلات توکار متعدد است. مهمترین مزایای شیرآلات توکار عبارتند از: سهولت تمیز کردن، زیبا و مینیمال بودن، عمر بالاتر بدنه مرکزی و تنوع بیشتر پنل در ازای هزینه کمتر است. مهمترین معایب شیرآلات توکار نیز عبارتند از: پیچیدگی و هزینه نصب بالاتر و دردسر بیشتر عیب یابی و تعمیر در صورت بروز نشتی داخل دیوار است.

علت محبوبیت شیر توکار زیبایی، جذابیت، ظاهر مدرن و سایر مزایای شیرآلات توکار است که به حق نظر کاربران علاقه مند به سبک معماری مدرن را جلب می کند. البته این به معنی بدون عیب بودن این نوع شیرآلات نیست. مواردی مانند پیچیدگی نصب، نیاز به تخریب دیوار برای تعمیر ساز و کار داخلی و ... را می توان از معایب شیرآلات توکار دانست. با آگاهی از مزایا و معایب شیرآلات توکار و سایر مواردی که در راهنمای خرید شیرآلات توکار آمده است، می توانید در مورد انتخاب بهترین و مناسب ترین شیرآلات توکار تصمیم گیری کنید. در ادامه با این مزایا و معایب آشنا خواهید شد.

شیر روشویی توکار لارا سفید

مزایای شیرآلات توکار

مزایای شیرآلات توکار عبارت است از:

  • تمیز کردن شیرآلات توکار ساده تر از شیرآلات روکار است. از آنجا که سطح کمتری از شیرآلات توکار بیرون از دیوار و در معرض آب قرار دارد، میزان رسوب کمتری بر روی آن تشکیل می شود و تمیز کردن آن سریع تر و آسان تر است.
  • شیرآلات توکار ظاهر زیباتری نسبت به شیرآلات روکار دارد و دکوراسیون مدرن و مینیمالی خلق می کند.
  • از آنجا که شیر توکار باعث خلوت به نظر رسیدن فضای نصب خود می شود، انتخابی ایده آل برای فضاهای کوچک است.
  • عمر و کیفیت بدنه مرکزی و بدنه دایورتر شیرآلات توکار بالا است. بدنه یا باکس شیرآلات توکار به روش فورج و تحت فشار تولید می شود؛ در حالی که شیرآلات روکار معمولاً حاصل فرایند ریخته گری است. البته که دسته اهرمی و سایر بخش های در دسترس شیرآلات توکار نیز به روش ریخته گری تولید می شوند.

معایب شیرآلات توکار

معایب شیرآلات توکار عبارت است از:

  • هزینه نصب و راه اندازی شیرآلات توکار به نسبت شیرآلات روکار بالاتر است و بهتر است نصب آن حتماً توسط نصاب باتجربه انجام شود.
  • مدت زمان مورد نیاز برای نصب شیرآلات توکار بیشتر است. بعد از نصب اتصالات و بدنه ها در داخل دیوار باید این اجزا تا ۴۸ ساعت با استفاده از پمپ فشار دستی تحت فشار 3 الی 6 بار قرار گیرند. سپس نوبت به مرحله سیمان کاری می رسد و در نهایت کاشی کاری پس از خشک شدن سیمان انجام می شود.
  • هزینه و دردسر تعمیر و عیب یابی بخش های داخل دیوار شیرآلات توکار بالاست. جهت حل مشکل اتصالات، باکس مرکزی و دایورتر نیاز به تخریب دیوار و بازسازی وجود دارد. البته اگر اشکال از بخش های روی دیوار مانند دسته اهرمی باشد فرایند تعمیر همانند شیرآلات روکار انجام می گیرد.
  • در صورتی که سیستم لوله کشی و اتصالات داخل دیوار به مدت طولانی دچار مشکل نشتی آب باشد، امکان آسیب دیدن دیوار وجود دارد.

شیرآلات توکار، از محبوب ترین انواع شیرآلات در دنیا، اخیراً در ایران نیز محبوبیت بسیاری پیدا کرده است و هم صورت تکی و هم به صورت ست شیرآلات عرضه می شود. مانند هر محصول دیگری، شیرآلات توکار نیز مزایا و معایبی دارد که در این مقاله به تفکیک بررسی شد. مهمترین مزیت شیرآلات توکار زیبایی و جذابیت ظاهری آن ها و مهم ترین عیب شیرآلات توکار پیچیدگی نصب و دردسر تعمیر در صورت نشت آب از ساختار داخل دیوار است. با آگاهی از مزایا و معایب شیر توکار در زمان انتخاب شیرآلات می توانید مناسب ترین و بهترین نوع را خریداری کنید.


استفاده از این مقاله صرفا با لینک فعال مجاز است.



دسته بندی: دانستنی های شیرآلات بلاگ

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

مزایا و معایب شیرآلات توکار چیست؟

راهنمای خرید شیرآلات توکار

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

شیرآلات مدرن؛ کنترل صوتی شیر ظرفشویی تا کاهش ترافیک اطراف سینک!

شیر مخلوط چیست و انواع آن کدام است؟

راهنمای خرید علم دوش

راهنمای ترمیم آبکاری شیرآلات دست دوم در منزل

مزایا و معایب شیرآلات طلایی (براق و مات)

آیا قیمت شیرآلات مورد نظر شما عادلانه است؟

راهنمای جامع خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت

بررسی جنس، کیفیت، مزایا و معایب شیرآلات سفید

شیرآلات بهداشتی کم مصرف لزوماً فشار آب را کاهش نمی دهد! چرا؟

چطور بهترین شیر حمام (شیر دوش حمام) را انتخاب کنیم؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر توالت (شیر دستشویی)

بهترین و پرفروش ترین شیرآلات ایرانی

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر ظرفشویی (آشپزخانه)

قیمت خرید و مشخصات شیرآلات اهرمی

آیا می دانید تولید شیرآلات بهداشتی (شیرآلات ساختمانی) چگونه است؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر روشویی

قیمت و خرید شیرآلات لوکس کاویان

شیرآلات ارزان کاویان

مقایسه انواع آبکاری و معرفی بهترین رنگ شیرآلات!

تولید و ساخت شیرآلات در ایران از چه سالی شروع شد؟

6 نکته درباره صرفه جویی در مصرف آب

تاریخچه شیرآلات در جهان

چرا شيرآب سرد هميشه درسمت راست تنه شيرآلات (از روبرو) قرار دارد؟

نظرات شما