,
سبد خالی است
ورود

شیرآلات مدرن؛ کنترل صوتی شیر ظرفشویی تا کاهش ترافیک اطراف سینک!

شیرآلات مدرن؛ کنترل صوتی شیر ظرفشویی تا کاهش ترافیک اطراف سینک!

پیشرفت تکنولوژی به تولید شیرآلات هوشمند در صنعت شیرآلات بهداشتی و ساختمانی انجامیده است. یکی از پراستفاده ترین انواع شیرآلات، شیر ظرفشویی است که به دلیل کاربرد گسترده آن همیشه در اول صف بهبود و بهینه سازی قرار دارد. دیگر بحث دسترسی به آب و کیفیت شیر آشپزخانه از ضروریات به حساب می آید و عصر لذتبخش ساختن کارهای روزانه آغاز شده است. شیرآلات نیز یکی از تجهیزاتی است که افراد در طول روز بارها با آن سر و کار دارند و کیفیت این تعامل می تواند تعیین کننده کیفیت فعالیت های روزمره باشد. در این مقاله انواع شیر سینک ظرفشویی مدرن مانند شیر شیر قابلمه پرکُن، شیر ظرفشویی با قابلیت کنترل صوتی، شیرآلات نوشیدنی و شیر پیشخوان آشپزخانه بررسی شده است.

چرا امکانات شیرآلات بهداشتی و ساختمانی در عصر مدرن اهمیت دارد؟

ممکن است به این بیاندیشید که کاربرد اصلی شیرآلات ساختمانی فراهم آوردن دسترسی آسان به آب است و چرا باید جهت خرید شیرآلات با امکانات و آپشن های بیشتر قیمت بالاتری پرداخت کنید؟ به طور خلاصه، شیرآلات مدرن نسبت به شیرآلات معمولی "کارآمدتر و بهداشتی تر" است. کارآمد بودن شیرآلات بهداشتی را طراحی کلی و عملکرد آن در شرایط گوناگون تعیین می کند. بسیاری از شیرآلات جدید آپشن هایی دارند که علاوه بر مصرف بهینه، فشار آب بیشتری را به واسطه درخواست صوتی یا فشار یک دکمه فراهم می آورد. همچنین، یک شیر آب که برای باز و بسته کردن جریان آب نیاز به تماس دست با آن وجود ندارد بسیار بهداشتی تر از شیرآلات رایج است. به طور کلی، شیرآلات مدرن امکان همگام بودن با سرعت زندگی مدرن را ایجاد می کند؛ چه زمانی که به جای یک شیر ظرفشویی از دو شیر در آشپزخانه استفاده کنید، چه زمانی که به شیر آشپزخانه خود فرمان صوتی دهید.

رقابت میان انواع شیر ظرفشویی از لیگ دسترسی به آب خارج شده است!

دیگر در زمان خرید شیر آشپزخانه کاربران فقط در فکر قیمت شیر ظرفشویی، دسترسی به آب و کیفیت نیستند. بلکه این موارد دیگر از "باید" های شیرآلات بهداشتی به حساب می آیند. امروزه، علاوه بر انواع شیرآلات کلاسیک و اهرمی و تنوع علم هر یک از انواع شیرآلات ظرفشویی مانند شیر ظرفشویی فنری، شیر شاوری، شیر ظرفشویی دو منظوره و ... بحث امکانات دیگر در شیر ظرفشویی هم مطرح است. این امکانات کار در آشپزخانه را ساده و حتی شاید بتوان گفت دلپذیر کرده است. ممکن است قیمت شیر ظرفشویی با چنین قابلیت هایی بالا باشد، امّا قطعاً جذابیت بسیاری نیز فراهم می آورد. در ادامه، با شیرآلات قابلمه پرکُن، شیر ظرفشویی با قابلیت کنترل صوتی، شیر سینک نوشیدنی و شیر پیشخوان آشپزخانه آشنا خواهید شد.

شیرآلات قابلمه پر کن (Pot Filler)

شیرآلات قابلمه پرکن به تازگی در ایران نیز مورد توجه قرار گرفته است. این نوع شیرآلات آشپزخانه لوکس در بالای گاز نصب می شود و فرم آبریز و علمک آن به گونه ای است که به صورت تاشو و به واسطه چند مَفصل در جای خود جمع می شود. در زمان مورد نیاز برای پر کردن کتری و یا قابلمه می توانید شیر قابلمه پرکن را از لولا باز و به سمت مورد نظر خود بکشید و سپس به حالت اولیه برگردانید. به کمک این نوع شیرآلات دیگر نیازی به حمل قابلمه پر از آب از زیر شیر ظرفشویی تا گاز و یا پر کردن آن با پارچ آب نخواهید داشت.

شیرآلات قابلمه پر کن

شیر ظرفشویی با قابلیت کنترل صوتی (Voice-activated Faucet)

یکی از انواع شیرآلات آشپزخانه مدرن و هوشمند، که در دوران پساکرونا نیز محبوبیت بیشتری کسب کرد، شیر ظرفشویی با قابلیت کنترل صوتی است. این نوع شیر ظرفشویی با توجه به تنظیمات قبلی کاربر و استانداردهای برنامه ریزی شده، فرمان های صوتی را اجرا می کند. به طور مثال می توانید از شیر آب ظرفشویی خود به اندازه 3 فنجان آب در دمای مشخص بخواهید و ظرف مورد نظر را زیر شیر قرار دهید! در واقع مکانیزم عملکرد این نوع شیرآلات بر پایه نرم افزارهای تشخیص صدا طراحی شده است که شکل پیشرفته آن قابلیت رمزگشایی کد صدای کاربر جهت انجام فرمان صوتی است. علاوه بر افزایش سطح بهداشت، این ویژگی زمانی که هر دو دست شما اشغال و یا آغشته به مواد غذایی است کاربرد بسیاری دارد.

شیر ظرفشویی با قابلیت کنترل صوتی

شیرآلات نوشیدنی یا آب تصفیه (Beverage Faucet)

شیرآلات نوشیدنی شیرکوچکی است که در کنار شیر آشپزخانه اصلی بسته می شود و مستقیماً به منبع فیلتردار آب سرد و یا گرم متصل است. این محصول معمولاً دارای علمی نسبتاً بلند و یک دسته اهرمی جهت باز و بسته کرده شیر است؛ البته انواع هوشمند شیرآلات نوشیدنی نیز در بازار یافت می شود که بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد. این نوع شیرآلات به دلیل اتصال به منبع، محدودیت دِبی و فشار آب پایینی دارد و به همین دلیل برای مصارف شستشو کاربردی نیست. شیرآلات نوشیدنی بیشتر در مناطقی با آب پر املاح و یا آلوده نصب می شود.

شیر پیشخوان آشپزخانه (Bar Faucet)

این نوع شیرآلات معمولاً بر روی پیشخوان (کانتر جزیره ای) و یا گوشه آشپزخانه نصب می شود. شیرآلات پیشخوان آشپزخانه کمی از شیر ظرفشویی اصلی کوچکتر است و نیاز به سینک مخصوص خود دارد که آن هم از سینک ظرفشویی اصلی ابعاد کوچکتری دارد. این شیر ظرفشویی زمانی که فضای اطراف سینک اصلی شلوغ است و برای کارهای دم دستی مانند پر کردن لیوان آب یا شستن سریع چند میوه کارآمد است. در واقع شیر ظرفشویی پیشخوان باعث کم شدن ترافیک اطراف سینک اصلی می شود. علاوه بر این در صورتی که شیر ظرفشویی و یا سینک اصلی آشپزخانه دچار مشکل شود، شیر پیشخوان قابل استفاده خواهد بود.

شیرآلات پیشخوان آشپزخانه

جمع بندی

البته که این شیرآلات ظرفشویی با امکانات خاصشان بسیار جذاب به نظر می رسند. تصور کنید بتوانید با شیر ظرفشویی هوشمند خود حرف بزنید و او/آن فرمان شما را اجرا کند! و یا بدون هیچ زحمتی قابلمه خود را بر روی گاز از آب پر کنید. اما باید در نظر داشته باشید که هر چه تکنولوژی انواع شیر آشپزخانه پیچیده تر باشد، با اینکه احتمال خرابی کمتر است، نگهداری از شیرآلات نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند. دیگر فقط با تعویض کارتریج شیر ظرفشویی شما تعمیر و مانند روز اول نمی شود، بلکه ممکن است سیستم فرمان صوتی آن از کار بیفتد که احتمالاً تعمیر آن نیاز به تخصص و تجربه بیشتری دارد. در هر صورت امکانات شیرآلات ساختمانی مدرن به قدری جذابیت دارند که علی رغم همه چیز کاربران را شیفته خود کنند.



دسته بندی: دانستنی های شیرآلات دانستنی های شیر ظرفشویی بلاگ

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

مزایا و معایب شیرآلات توکار چیست؟

راهنمای خرید شیرآلات توکار

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

شیرآلات مدرن؛ کنترل صوتی شیر ظرفشویی تا کاهش ترافیک اطراف سینک!

شیر مخلوط چیست و انواع آن کدام است؟

راهنمای خرید علم دوش

راهنمای ترمیم آبکاری شیرآلات دست دوم در منزل

مزایا و معایب شیرآلات طلایی (براق و مات)

آیا قیمت شیرآلات مورد نظر شما عادلانه است؟

راهنمای جامع خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت

بررسی جنس، کیفیت، مزایا و معایب شیرآلات سفید

شیرآلات بهداشتی کم مصرف لزوماً فشار آب را کاهش نمی دهد! چرا؟

چطور بهترین شیر حمام (شیر دوش حمام) را انتخاب کنیم؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر توالت (شیر دستشویی)

بهترین و پرفروش ترین شیرآلات ایرانی

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر ظرفشویی (آشپزخانه)

قیمت خرید و مشخصات شیرآلات اهرمی

آیا می دانید تولید شیرآلات بهداشتی (شیرآلات ساختمانی) چگونه است؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر روشویی

قیمت و خرید شیرآلات لوکس کاویان

شیرآلات ارزان کاویان

مقایسه انواع آبکاری و معرفی بهترین رنگ شیرآلات!

تولید و ساخت شیرآلات در ایران از چه سالی شروع شد؟

6 نکته درباره صرفه جویی در مصرف آب

تاریخچه شیرآلات در جهان

چرا شيرآب سرد هميشه درسمت راست تنه شيرآلات (از روبرو) قرار دارد؟

نظرات شما