,
سبد خالی است
ورود

راهنمای قدم به قدم نصب شیر روشویی توکار

راهنمای قدم به قدم نصب شیر روشویی توکار

شیرآلات روشویی توکار یکی از انواع شیرآلات روشویی مدرن، زیبا و مینیمال است که طرفداران بسیاری دارد. ساز و کار اصلی شیرآلات توکار درون دیوار قرار می گیرد و تنها بخش قابل مشاهده آن بر روی دیوار پنل و دسته اهرمی جهت کنترل دما و فشار آب است. نصب شیر روشویی توکار مهم ترین مرحله در راه اندازی این نوع شیر روشویی است که نسبت به نصب شیرآلات روکار پیچیدگی های بیشتری دارد. جبران هرگونه اشتباه احتمالی در نصب شیرآلات توکار هزینه سرسام آوری خواهد داشت؛ چرا که جهت دسترسی به اجزای شیر نیاز به شکافتن دیوار وجود دارد. مرحله تعیین کننده در نصب، تست کردن عملکرد صحیح مسیر جریان آب، انتخاب درست مجاری ورودی و خروجی و آب بندی اتصالات پیش از انجام کاشی کاری است.

اگر در محله تصمیم گیری برای انتخاب شیرآلات توکار، نصب و یا بررسی نحوه نصب شیر روشویی توکار هستید این مقاله می تواند به شما کمک کند. در این راهنما مراحل نصب شیر روشویی توکار به صورت قدم به قدم آورده شده است امّا همچنان نصاب متخصص بهترین گزینه برای نصب بی دردسر و استاندارد انواع شیر توکار است.

نصب شیر روشویی توکار

انواع شیر روشویی به مدل های روکار و توکار دسته بندی می شود. نصب شیر روشویی از نوع روکار با کمی دقت و بدون کمک نصاب ممکن است. نصب شیر روشویی توکار ریزه کاری های بیشتری دارد امّا به کمک یک راهنمای نصب کاربردی و همچنین دقت بسیار بالا قابل انجام است. مراحل نصب شیر روشویی توکار به شرح زیر است:

  1. ابتدا موقعیت بدنه مرکزی و خروجی آبریز را بر روی دیوار مشخص کنید و جای پیچ ها را علامت بزنید. می توانید بدنه خروجی آبریز را در سمت راست یا چپ بدنه مرکزی نصب کنید؛ نکته مهم در یک راستای افقی قرار گرفتن هر دو بدنه است.
    • بسته به ارتفاع سینک روشوییْ محل نصب بدنه مرکزی و بدنه خروجی آبریز را در ارتفاع 100 تا 110 سانتی متری از کف در نظر بگیرید. (ارتفاع نصب 110 سانتی متری برای سینک نصب شده در ارتفاع 90 سانتی متری)
    • بهتر است فاصله بین مرکز بدنه مرکزی و مرکز خروجی آبریز 20 تا 30 سانتی متر باشد و موقعیت قرار گرفتن بدنه خروجی آبریز دقیقاً در بالای خروجی فاضلاب تنظیم شود.
  2. عمق مورد نیاز جهت نصب بدنه مرکزی و خروجی آبریز را ایجاد کنید. این عمق را از سطح دیوار نصب تا سطح بیرونی کاشی دیوار در نظر بگیرید.
    • حداقل عمق مورد نیاز جهت نصب بدنه مرکزی 5 سانتی متر است.
    • حداکثر عمق مورد نیاز جهت نصب بدنه مرکزی 9 سانتی متر است.
    • عمق مورد نیاز نصب خروجی آبریز 2 تا 3 سانتی متر است.
  3. حتما بدنه مرکزی را، به کمک تراز حباب دار روی درپوش پلاستیکی یا تراز لیزری، به دقت تراز و سپس محکم کنید.
  4. سپس خروجی آبریز را در راستای بدنه مرکزی، با فاصله 20 تا 30 سانتی متر و دقیقاً در بالای خروجی فاضلاب، محکم کنید.
  5. طبق راهنمای روی بدنه ها لوله کشی را انجام دهید و لوله های آب سرد و گرم را به ورودی های مربوطه در بدنه مرکزی متصل کنید. برای نصب توصیه می شود از لوله ۵ لایه استفاده نمایید.
  6. قبل از سیمان کاری بدنه ها را ۴۸ ساعت با استفاده از پمپ فشار دستی تحت فشار 3 الی 6 بار قرار دهید.
  7. برای اطمینان از صحت عملکرد اجزا و لوله کشی و خروج رسوباتْ، پس از برداشتن موقت درپوش ها و به کمک اهرم کارتریج، آب را برای چند لحظه باز کرده و سپس ببندید. انجام این کار اهمیت بسیاری در بر طرف کردن مشکلات احتمالی نصب پیش از سیمان کاری دیوار دارد. زمانی که از آب بندی و عملکرد صحیح لوله های ورودی آب و جایگذاری صحیح بدنه مرکزی و خروجی آبریز اطمینان پیدا کردید نوبت به سیمان کاری و کاشی کاری می رسد.
  8. محل خروج بدنه مرکزی از کاشی را با سرامیک بُر به قطر 7 الی 8 سانتی متر و محل خروج آبریز را به قطر 3 الی 4 سانتی متر برش دهید. پس از چک کردن موارد زیر کاشی را در جای خود محکم کنید:
    • کاشی پس از قرار گرفتن دور کاور پلاستیکی بدنه مرکزی باید در محدوده”ناحیه کاشی کاری“ قرار گیرد، نه عقب تر و نه جلوتر.
    • خروجی آبریز نباید بیرون تر از سطح کاشی قرار گیرد و حداکثر عمقی که می تواند درون دیوار از سطح کاشی داشته باشند ۱ سانتی متر است.
    • در غیر این صورت با کنده کاری یا قرار دادن فاصله روی دیوار نصب این اختلاف را برطرف نمایید و عمق قرار گرفتن بدنه و خروجی آبریز را تنظیم کنید.
    • حتماً در صورت جابجایی بدنه مرکزی دوباره تراز آن را به وسیله تراز حباب دار یا لیزری کنترل نمایید.
  9. بعد از مرحله کاشی کاری می توانید کاور پلاستیکی محافظ بدنه مرکزی را با استفاده از کاتر یا تیغ اره برش دهید. برای برش آسان تر می توانید محل برش را بر روی کاور علامت گذاری کنید سپس با باز کردن پیچ ها ناحیه مورد نظر را راحت تر برش دهید.
  10. با استفاده از چسب سیلیکونی (آکواریوم) درز بین کاشی و بدنه مرکزی و و درز بین کاشی و لوله خروجی آبریز را آب بند کنید
  11. کاور کارتریج را بعد از اطمینان از وجود اورینگ های آب بندی (در شیار داخلی وسط کاور، شیار لبه کاور و دور کارتریج) با دقت روی محفظه کارتریج قرار دهید. برای محکم کردن کاور لبه های آن را که بر روی دیوار قرار می گیرند به چسب سیلیکون آغشته کنید.
  12. پیچ روی دسته اهرمی را به کمک آچار آلن 2.5 کمی شل و یا به طور کامل باز کنید. دسته اهرمی را در جای خود قرار دهید و سپس پیچ را دوباره محکم کنید. پس از بستن پیچْ نگین یا نشانگر آب سرد و گرم را در جای خود قرار دهید. دقت کنید دسته اهرمی مانند تصویر رو به پایین قرار گیرد.
  13. جهت نصب آبریز شیر روشویی ابتدا پیچ زیر آبریز را به کمک آچار آلن 2.5 باز کنید. دور بخشی از رزوه واسطه که بر روی خروجی لوله از دیوار بسته خواهد شد را تفلون پیچ کنید. واسطه را به کمک آچار آلن ۱۰ به اندازه ای بر روی لوله خروجی سفت کنید که بیرون زدگی سر دیگر آن از سطح کاشی حداقل2 سانتی متر و حداکثر ۳ سانتی متر باشد. (در صورتی که بیرون زدگی بیشتر از 3 سانتی متر بود می توانید آن را از شیار مخصوص برش دهید.) سپس کاور فلزی را از دور واسطه رد کرده و به دیوار بچسبانید. پس از جا زدن آبریز بر روی واسطه پیچ زیر آبریز را با آچار آلن 2.5 سفت کنید.

نصب شیرآلات توکار

همانطور که دیدید، نصب شیرآلات توکار نسبت به نصب شیرآلات روکار پیچیدگی های بیشتری دارد و بهتر است توسط نصاب با تجربه و ماهر انجام گیرد. هرگونه ایراد در نصب شیرآلات، چه توکار و چه روکار، باعث هزینه های اضافی می شود. امّا اشکال در نصب شیرآلات توکار دردسر و هزینه بیشتری به خریدار تحمیل می کند. از آنجا که بدنه اصلی شیرآلات توکار در داخل دیوار است برای دسترسی به آن دیوار باید شکافته شود، اصلاحات نصب انجام و دیوار بازسازی شود. پس اهمیت نصب و تست صحیح شیرآلات توکار بسیار بالاست.

همانطور که در راهنمای خرید شیرآلات توکار بررسی شده است، در زمان خرید شیرآلات باید مدل مورد نظر خود را از نظر الزامات و پیچیدگی های نصب نیز بررسی نمایید. شیرآلات توکار یکی از انواع شیرآلات است که محبوبیت بسیاری به علت ظاهر مینیمال و جذاب خود دارد. از طرفی در صورت نصب اشتباه خسارت جبران ناپذیری از نظر هزینه نصب مجدد، شکافتن و بازسازی دیوار به مصرف کننده وارد خواهد کرد. در این مقاله مراحل قدم به قدم نصب شیر روشویی توکار به صورت کاربردی آورده شد، امّا تاکید شیرآلات کاویان بر کمک گرفتن از نصاب ماهر شیرآلات توکار همچنان برقرار است.



دسته بندی: راهنمای نصب شیرآلات توکار بلاگ دانستنی های شیر روشویی

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

راهنمای قدم به قدم نصب شیر روشویی توکار

نظرات شما