,
سبد خالی است
ورود

راهنمای جامع خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت

راهنمای جامع خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت
چطور می توانیم شیرآلات باکیفیت را تشخیص دهیم؟ برای اکثر افراد خرید کالاهای روزمره ساده تر است چرا که امکان جبران اشتباه و تغییر انتخاب پس از مصرف کالا وجود دارد. اما وقتی نوبت به خرید شیرآلات با کیفیت می رسد که جنبه های مختلف فنی، کاربردی و زیبایی در آن موثر است، تصمیم گیری تخصصی تر و دشوارتر می گردد. تنوع سبک ها، مواد اولیه و آبکاری ها در کنار تنوع قیمت ها گیج کننده است. از طرفی شیرآلات اهرمی جز لوازمی است که یکبار برای مدت طولانی خریداری می شود و در نتیجه بهتر است از خرید خود راضی باشیم.

اغلب افراد سوالاتی از قبیل: در زمان خرید شیرآلات استاندارد به چه نکاتی توجه کنیم؟ شیرآلات با کیفیت ایرانی را چطور تشخیص دهیم؟ با کیفیت ترین شیرآلات ایرانی کدام هستند؟ و... را از خود می پرسند. در این مقاله، راهنمای جامع خرید بهترین شیرآلات گردآوری شده است. اگر میخواهید بدانید هنگام خرید شیرآلات استاندارد ایرانی علاوه بر قیمت شیرآلات باید به چه نکاتی توجه کرد با ما همراه شوید.

آنچه در این راهنمای خرید شیرآلات با کیفیت می خوانید:

راهنمای خرید شیرآلات استاندارد و با کیفیت

شیرآلات استاندارد از مهمترین تجهیزات خانه است. برخی عوامل مانند زیبایی و گارانتی معتبر شیرآلات با کیفیت، در هنگام خرید قابل ارزیابی است. اما مواردی مانند کیفیت و استاندارد بودن مواد اولیه به کار رفته در تولید شیرآلات، نیازمند بررسی بیشتر است. در ادامه 11 فاکتور مهم که در هنگام تهیه شیرآلات باید در نظر گرفته شوند.

یک راهنمای خرید شیرآلات با فراهم آوردن چک لیستی از نکات مهم برای انتخاب شیرآلات استاندارد و با کیفیت، فرایند خرید را ساده می کند. علاوه بر قیمت شیرآلات، نوع آبکاری، زیبایی، دوام و جنس شیرآلات، عواملی مانند گارانتی شیرآلات و کاربرد شیرآلات مورد نظر نیز در تصمیم گیری تأثیرگذار است. همچنین توجه به امکان نصب آسان شیرآلات می تواند دردسرهای نصب را کاهش دهد.
  1. جنس شیرآلات استاندارد

  2. همانطور که در مراحل تولید شیرآلات بررسی شد، ماده اولیه اکثر شیرآلات موجود در بازار آلیاژ شمش برنج می باشد که بر طبق سازمان استاندارد ایران تقریباً 58 تا 60 درصد آن مس و بقیه روی و ناخالصی های مجاز می باشد. میزان سرب موجود در این آلیاژ، نباید بالاتر از 2/5 درصد باشد چرا که برای سلامتی مضر است.
    علاوه بر کیفیت مواد اولیه شیرآلات، ملزومات و قطعات بکار رفته در داخل شیر نیز باید الزامات فنی استاندارد را پاس کرده باشند. بطور مثال سوپاپ، واشر و پیچ و مهره های بکار رفته در با کیفیت ترین شیرآلات نیز باید استاندارد لازم برخوردار باشند.
    ماشینکاری خوب نیز از دیگر مواردی است که در بلند مدت تاثیر خود را در کیفیت شیرآلات نشان می دهد. مثلاً در شیرهای اهرمی محل نشیمن کارتریج بایستی کاملاً تخت باشد که بعضاً به دلیل کُند شدن ابزار تراشکاری و تیز کردن چندباره آن، این نشیمن به صورت مخروطی نا محسوس در می آید که در عمر آب بندی کارتریج تاثیر می گذارد.

  3. قیمت شیرآلات استاندارد از ارزان تا لوکس

  4. در دنیای پر رقابت امروز، مدل ها و قیمت شیرآلات بسیار متنوع است. با بررسی کافی می توانید قیمت شیرآلات ارزان تا قیمت شیرآلات لوکس را چه در فروشگاه های اینترنتی شیرآلات و چه در بازار مقایسه کنید. بهتر است حداقل بطور متوسط 2.000.000 تومان برای خرید یک ست شیرآلات ارزان، استاندارد و دارای گارانتی معتبر کنار بگذارید. ممکن است بتوانید به ازای قیمتی پایین تر نیز شیرآلاتی با ظاهری مناسب پیدا کنید، امّا در صورت نداشتن گارانتی احتمال پایین بودن کیفیت این شیرآلات و دردسرهای احتمالی تعویض و تعمیر آن ها در آینده بسیار زیاد است.

  5. زیبایی و طراحی خاص شیرآلات با کیفیت

  6. دکوراسیون خانه شما بیانگر سبک خاص شماست. اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید از مدل های متداول در بازار فاصله بگیرید بهتر است قبل از خرید به اندازه کافی در زمینه مدل های شیرآلات لوکس باکیفیت و خاص تحقیق کرده باشید.
    جهت اطمینان از کیفیت آبکاری و ضخامت مناسب لایه نیکل و کروم شیرآلات باکیفیت بالا، تست هایی مانند سالت اسپری و کراس کات بر روی شیرآلات انجام می گیرد. تا جایی که امکان دارد اطمینان حاصل نمایید که شیرآلات مورد نظر شما این تست ها را با موفقیت پشت سر گذاشته اند.
    یکی از عواملی که راحت تر به چشم می آید، کیفیت بالای پرداخت شیرآلات است. اگر در نور مناسب به سطح شیر نگاه کنید نباید روی آن "موج" دیده شود. در غیر این صورت پرداخت شیرآلات از دقت کافی برخوردار نبوده است.

  7. مصرف بهینه آب (بدون کاهش فشار آب)

  8. با توجه به شرایط فعلی و بحران کمبود آب موجود در ایران، شیرآلات با کیفیت ایرانی کم مصرف می توانند نقش مهمی در حفظ منابع داشته باشند. مهمترین عامل کاهش مصرف آب در شیرآلات، پرلاتور می باشد که می تواند حتی تا 90% باعث صرفه جویی گردد. علاوه بر صرفه جویی، با ایجاد فشار مناسب و پاشش آب در سطح وسیع تر، سرشیر کاهنده مصرف آب سهولت و لذت شستشو را افزایش می دهند.
    عامل دیگر استفاده از کارتریج شیر اهرمی کم مصرف مانند کارتریج 25 می باشد. دبی این نوع کارتریج حدود 14 لیتر در دقیقه می باشد که در مقایسه با دبی 22 لیتر در دقیقه کارتریج های متداول، صرفه جویی قابل ملاحظه ای را ایجاد می نماید. پس حتما در هنگام خرید شیرآلات اهرمی استاندارد به کم مصرف بودن شیرآلات مورد نظر خود دقت نمایید.

  9. دوام شیرآلات استاندارد

  10. نسل جدید شیرآلات اهرمی استاندارد، با کارتریج سرامیکی مشکلات آب بندی را حتی در بلند مدت تقریبا به صفر رسانده است. اگر می خواهید از چکه نکردن شیرآلات خود مطمئن باشید، شیرآلاتی با کارتریج سرامیکی تهیه نمایید. بقیه شیرآلات نیز معمولاً تا چند سال چکه نمی کنند اما اعتبارشان با دوام کارتریج های سرامیکی قابل مقایسه نیست.

  11. سهولت کاربرد

  12. شیرآلات اهرمی با مخلوط کردن آب سرد و گرم و استفاده از یک دسته جهت تنظیم فشار و دمای آب، فضای کمتری می گیرد. همچنین میتوان دسته شیرآلات اهرمی را در دمای دلخواه تنظیم کرد و دفعه بعد با همان تنظیمات شیر آب را باز کرد. بهتر است در خروجی علم ظرفشویی، پرلاتوری مناسب تعبیه گردد تا ضمن آبکشی راحت تر ظروف به میزان آب کمتری نیاز باشد.

  13. نوع آبکاری و رنگ شیرآلات

  14. با توجه به این راهنمای خرید شیرآلات، شیرآلات استانداردی انتخاب کنید که با رنگ کلی دکوراسیون آشپزخانه و دستشویی مثلا رنگ کابینت ها هماهنگی داشته باشد. اگر بخواهید دکوراسیون را عوض کنید که برای انتخاب رنگ شیرآلات دستتان بازتر نیز هست. انواع آبکاری شیرآلات عبارتند از: کروم، نیکل، برنز و.... تمام این آبکاری ها مقاوم هستند و ظاهر زیبای خود را تا سال ها حفظ میکنند اما بعضی از آنها مقاوم تر هستند.

    شیرآلات کروم از معمول ترین و با کیفیت ترین شیرآلات مورد استفاده می باشند و از مقاومت خوبی برخوردارند.
    یک شیر روشویی تیدا با آبکاری زیتونی طلایی که اشاره به اهمیت نوع آبکاری در راهنمای خرید شیرآلات دارد. آبکاری های نیکل معمولا تحت عناوین خش دار، استیل ضد زنگ و صدفی در بازار وجود دارند و کمتر براق هستند. این ها هم مقاوم هستند اما ممکن است جای لکه آب و اثر انگشت بیشتر روی آنها خود را نشان بدهند به همین دلیل روی آنها لایه ای از لاک داده می شود تا باعث مقاومت آنها گردد.

    همچنین آبکاری های طلایی (به روش PVD)، سفید و مشکی نیز با بهره گیری از تکنولوژی الکترو استاتیک به بازار عرضه می شوند و برای دکوراسیون های مینیمال و خاص انتخابی ایده آل هستند.

  15. ارتفاع علم (علمک) شیرآلات روشویی و ظرفشویی استاندارد

  16. انواع علم شیرآلات، ارتفاع و دامنه دسترسی یا بُردهای متفاوتی دارند. در هنگام خرید شیرآلات روشویی و ظرفشویی باید مجموع عواملی مانند ارتفاع، دامنه دسترسی و عمق و تعداد لگن های سینک را در نظر بگیرید.
    اگر سینک شما بزرگ است، شیرآلاتی با بُرد کم ممکن است دسترسی کافی ایجاد نکند و شاید بهتر باید از انواع شیر روشویی متحرک و یا شیر ظرفشویی فنری استفاده کنید. اگر سینک شما کوچک است، یک شیر با بُرد زیاد ممکن است آب را به بیرون سینک هدایت کند و بهتر است شیرآلات اهرمی با علم معمولی تهیه کنید.
    عمق سینک نیز در ارتفاع ایده آل شیرآلات مؤثر است. در صورتی که عمق سینک شما کم است، شیرآلات با ارتفاع زیاد ممکن است فاصله مناسبی را جهت شستشو فراهم بیاورند امّا به دلیل شتاب بیشتر آب و عمق کمتر کاسه سینک، قطرات آب پس از برخورد با سطح سینک به بیرون پاشیده می شوند.
    همچنین اگر سینک دولگنه دارید، ارتفاع و دامنه دسترسی کم علم ممکن است برای رسیدن به هر دو کاسه کافی نباشد. در این حالت شیرآلات ظرفشویی شاوری انتخاب مناسب تری است.
    در صورتی که بالای سینک خود قفسه ای دارید بهتر است با اطلاع از فاصله بین سینک و قفسه و با توجه به ارتفاع علم شیر روشویی و ظرفشویی مورد نظر خود، مدل آن را انتخاب کنید.

    علمک شیر ظرفشویی شاوری ماتیسا دامنه دسترسی بالایی دارد.
  17. نصب آسان و بی دردسر شیرآلات استاندارد

  18. قابلیت نصب شیرآلات بصورت آسان به ویژه برای تاسیسات کاران، نصاب ها و کسانی اهمیت دارد که خودشان تمایل به نصب شیرآلات در منزل دارند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام نصب شیرآلات با تعداد زیادی پیچ و مهره روبرو شده باشید. یکی از مواردی که در نظر گرفتن آن خالی از اهمیت نیست قابلیت نصب آسان است همانطور شیرآلات کاویان برای ایجاد سهولت در نصب شیرآلات و امکان انجام این کار توسط افرادی با حداقل دانش فنی، این پیچ و مهره ها را کاهش داده است و بجای آنها از قطعه ای به نام مٌشتی که شبیه به واشری بزرگ است استفاده می کند. با استفاده از این قطعه می توان به راحتی و با دست شیر را در جای خود محکم نمود.البته این نکته در مورد شیر توکار متفاوت است! نصب شیرآلات توکار بسیار پیچیدتر از نصب شیرآلات روکار است و در صورت اشتباه هزینه های زمانی و مالی سنگینی روی دست شما خواهد گذاشت! با وجود اینکه یک راهنمای نصب شیرآلات توکار می تواند به شما اطلاعات خوبی در این زمینه بدهد، توصیه می شود حتماً از یک نصاب با تجربه و ماهر جهت نصب شیر توکار خود کمک بگیرید.

  19. شیرآلات توکار یا شیرآلات روکار

  20. شیرآلات بهداشتی و ساختمانی از نظر محل نصب به انواع شیرآلات روکار و شیرآلات توکار دسته بندی می شود. شیرآلات روکار انواع رایج شیرآلات است که بر روی دیوار و یا سینک روشویی و ظرفشویی قرار می گیرد و بدنه و سایر اجزای آن به صورت کامل در دسترس و دیدرس است. شیرآلات توکار از انواع مدرن شیرآلات ساختمانی است که بخش اصلی آن، یعنی پنل که کارتریج و ساز و کار کنترل جریان آب در آن قرار دارد، در داخل دیوار نصب می شود و بخش در دسترس آن اهرم کنترل آب و تنظیم دما است. شیر توکار زیبا و مینیمال است امّا قیمت بالاتری دارد و دردسر و هزینه نصب و تعمیر احتمالی آن نیز بیشتر است.

  21. گارانتی و خدمات پس از فروش شیرآلات استاندارد

  22. ضمانت و خدمات پس از فروش نیز یکی دیگر از مواردی است که هنگام خرید شیرآلات استاندارد باید به آن توجه داشت. حتی شیرآلات ارزان استاندارد و با کیفیت مورد نظر شما در هنگام خرید باید گارانتی امضا شده و با تاریخ معتبر داشته باشند. بهتر است در مورد مدت وارانتی که مربوط به تامین قطعات پس از اتمام مدت گارانتی می باشد نیز اطمینان حاصل نمایید.

  23. آشنایی با انواع شیرآلات و کاربرد آن ها

  24. با پیشرفت تکنولوژی، انواع شیرآلات اهرمی، کلاسیک، چشمی، پدالی، هوشمند، دیجیتال و... تولید و عرضه می شوند. علاوه بر این از نظر محل نصب نیز انواع شیرآلات توکار و روکار در بازار موجود است. همچنین شیرآلات شاوری، شیرآلات دو منظوره، فنری، و پایه بلند و... نیز انتخاب شیرآلات مناسب را پیچیده تر می کنند. قیمت انواع شیرآلات، کاربرد، معایب و مزایای انواع شیرآلات متفاوت است. مثلاً شیر ظرفشویی فنری بلندترین علم را در میان انواع شیر ظرفشویی دارد، امّا شیر ظرفشویی شاوری می تواند به واسطه شلنگ بلند خود کل سینک را پوشش دهد. پیش از خرید شیرآلات حتماً در مورد کاربرد مورد نظر خود تصمیم گیری نمایید تا بتوانید مناسب ترین شیرآلات را خریداری کنید.

خرید شیرآلات با کیفیت ایرانی در بلند مدت به نفع اقتصاد خانواده است. بهتر است در هنگام خرید انواع شیر روشویی، شیر توالت، شیر حمام و شیر ظرفشویی، چه به صورت ست شیرآلات و چه به صورت تک، استاندارد بودن آن را در نظر داشته باشید. با توجه به نکات این راهنمای خرید شیرآلات، شیرآلات اهرمی که آبکاری مناسبی دارند و در مصرف آب صرفه جویی می کنند، انتخاب مناسبی هستند. فراموش نکنید، شیرآلات استاندارد و باکیفیت، گارانتی معتبری نیز دارند. در مقاله معرفی پرفروش ترین و بهترین شیرآلات ایرانی، چند مدل از باکیفیت ترین شیرآلات استاندارد معرفی شده اند.
مطالعه بیشتر:

در صورت تمایل می توانید سوالات خود در مورد انتخاب شیرآلات استاندارد را در بخش نظرات این مقاله با ما در میان بگذارید.


استفاده از این مقاله صرفا با لینک فعال مجاز است.



دسته بندی: دانستنی های شیرآلات بلاگ

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

مزایا و معایب شیرآلات توکار چیست؟

راهنمای خرید شیرآلات توکار

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

شیرآلات مدرن؛ کنترل صوتی شیر ظرفشویی تا کاهش ترافیک اطراف سینک!

شیر مخلوط چیست و انواع آن کدام است؟

راهنمای خرید علم دوش

راهنمای ترمیم آبکاری شیرآلات دست دوم در منزل

مزایا و معایب شیرآلات طلایی (براق و مات)

آیا قیمت شیرآلات مورد نظر شما عادلانه است؟

راهنمای جامع خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت

بررسی جنس، کیفیت، مزایا و معایب شیرآلات سفید

شیرآلات بهداشتی کم مصرف لزوماً فشار آب را کاهش نمی دهد! چرا؟

چطور بهترین شیر حمام (شیر دوش حمام) را انتخاب کنیم؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر توالت (شیر دستشویی)

بهترین و پرفروش ترین شیرآلات ایرانی

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر ظرفشویی (آشپزخانه)

قیمت خرید و مشخصات شیرآلات اهرمی

آیا می دانید تولید شیرآلات بهداشتی (شیرآلات ساختمانی) چگونه است؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر روشویی

قیمت و خرید شیرآلات لوکس کاویان

شیرآلات ارزان کاویان

مقایسه انواع آبکاری و معرفی بهترین رنگ شیرآلات!

تولید و ساخت شیرآلات در ایران از چه سالی شروع شد؟

6 نکته درباره صرفه جویی در مصرف آب

تاریخچه شیرآلات در جهان

چرا شيرآب سرد هميشه درسمت راست تنه شيرآلات (از روبرو) قرار دارد؟

نظرات شما