,
سبد خالی است
ورود

آیا قیمت شیرآلات مورد نظر شما عادلانه است؟

آیا قیمت شیرآلات مورد نظر شما عادلانه است؟
شیرآلات که از مهمترین و کاربردی ترین تجهیزات خانه است، از لوازم دکوراتیو نیز به حساب می آید. اما معیار انتخاب بهترین قیمت شیرآلات چیست؟ لحظه ای را تصور کنید که در مغازه و یا در فروشگاه اینترنتی شیرآلات مشغول بررسی هستید و با خود زمزمه می کنید از کجا ادعای این فروشنده را باور کنم؟ حق با شماست. چطور باید از عادلانه بودن قیمت شیرآلات مطمئن شوید؟ قیمت شیرآلات که در این روزها حتی بیشتر از گذشته در هنگام خرید شیرآلات بهداشتی اهمیت پیدا کرده است، با در نظر گرفتن عوامل گوناگونی تعیین می شود. متاسفانه مشاهده ظاهر شیرآلات و حتی دانستن وزن دقیق آن نمی تواند به طور قطعی نشان دهنده کیفیت باشد. اما با دانستن فاکتورهای مهم در تعیین قیمت شیرآلات بهداشتی، می توانید شانس خرید شیرآلات با بهترین قیمت را افزایش دهید و تا حدودی عادلانه بودن قیمت را تخمین بزنید.

جنس شیرآلات بهداشتی

جنس بهترین شیرآلات بهداشتی از جنس آلیاژ برنج استاندارد است. مواد تشکیل دهنده آلیاژ شمش برنج استاندارد، 58 تا 60 درصد مس و 38 درصد روی و زیر 2.5 درصد سرب است. در هنگام خرید شیرآلات ساختمانی، راهی نیست که شخصاً از استاندارد بودن ماده اولیه شیرآلات مورد پسند خود مطمئن شوید. تولید کننده های معتبر شیرآلات بهداشتی، این کار در کارخانه به وسیله دستگاهی به نام کوانتومتر انجام می دهند. این دستگاه با ایجاد جرقه بر روی نمونه ماده اولیه، طیف بخارات حاصل را آنالیز می کند تا از استاندارد بودن درصد عناصر اطمینان حاصل شود. بهتر است در این زمینه از آشنایان و اطرافیان خود پرس و جو کنید تا از تجربه قبلی آنها در مورد جنس شیرآلاتی که خریداری کرده اند، بهره مند شوید.

قیمت شیرآلات بهداشتی چطور تعیین می شود؟

اعتبار و هزینه های سیستمی شرکت تولید کننده

یکی از مواردی که معمولاً مصرف کننده نهایی در نظر نمی گیرد، هزینه های سربار تولید کننده هایی است که به صورت سیستماتیک فعالیت می کنند. چنین کارخانه هایی دارای واحدهای گوناگون از واحد طراحی تا واحد کنترل کیفیت هستند و برای تعداد زیادی افراد ایجاد شغل می کنند. طبیعتاً هزینه اداره چنین سیستمی، بالاتر از اداره واحدهای ساده تری است که صرفاً مونتاژ کننده شیرآلات هستند. اما در عوض کیفیت و یکپارچگی محصولات تولید شده در یک کارخانه بالاتر است، چرا که واحد طراحی و کنترل کیفیت در تمامی مراحل تولید حضور دارد و تیمی متخصص، اشکالات پیش آمده را در لحظه بررسی و حل می کنند.

وزن شیرآلات بهداشتی

وزن شیرآلات بهداشتی در صورتی که جنس آنها یکسان باشد، یکی دیگر از عوامل تعیین کننده قیمت شیرآلات است. طبیعی است که اگر در تولید یک مدل شیرآلات بهداشتی آلیاژ شمش برنج بیشتری به کار رفته باشد، هزینه بیشتری برای تامین مواد اولیه آن شده است و قیمت نهایی آن مدل بالاتر خواهد بود. چه بهتر که ماده اولیه استاندارد و باکیفیت باشد.
این نکته را در نظر داشته باشید که سنگین بودن شیرآلات بهداشتی لزوماً به معنی کیفیت بالای آنها نیست. البته که شیرآلات برنجی از شیرآلات پلاستیکی سنگین تر و باکیفیت تر هستند؛ اما قانون "هرچه سنگین تر، باکیفیت تر" یک قانون کلی نیست! مثلا سرب خشک ماده ای سنگین تر از برنج است که به عنوان ماده اولیه بعضی شیرآلات به کار می رود، در صورتی که برای سلامتی مضر است.

آبکاری شیرآلات بهداشتی

یکی از مراحل تولید شیرآلات، آبکاری است. انواع آبکاری فرایندهای مختلفی دارند که از نظر هزینه با یکدیگر تفاوت دارند. رایج ترین نوع آبکاری که آبکاری نیکل-کروم است، پایین ترین قیمت را نسبت به سایر آبکاری ها دارد.
شیرآلاتی که به روش پودری-کوره ای یا الکترو استاتیک آبکاری می شوند، از نظر قیمتی کمی بالاتر از شیرآلات کروم هستند. رنگ های سفید و مشکی معمولاً با این روش به دست می آیند.
گران ترین روش آبکاری، آبکاری به روش PVD است که بالاترین میزان مقاومت را نیز در برابر خش افتادگی و سایر آسیب ها دارد. شیرآلات به رنگ طلایی و استیل معمولاً به این روش آبکاری می شوند.

عوامل موثر در تعیین قیمت شیرآلات

نصب شیرآلات بهداشتی

نصب شیرآلات یکی از عواملی است که به نظر نمی آید بر روی قیمت شیرآلات تأثیرگذار باشد؛ در حالی که مؤثر است! برخی تولیدکنندگان، برای شیرآلات خود امکان نصب آسان را در نظر گرفته اند. با استفاده از این امکان، مصرف کنندگان غیر فنی نیز می توانند به راحتی و با دست شیرآلات روشویی و ظرفشویی مورد نظر خود را نصب کنند. در حالت معمول تعداد زیادی پیچ و مهره جهت نصب شیرآلات، به همراه شیرآلات خریداری شده موجود است. در حالت نصب آسان قطعه ای به نام مُشتی که مانند مهره ای بزرگ است، جایگزین پیچ و مهره های رایج می شود. هزینه تولید مُشتی نسبت به استفاده از پیچ و مهره ها بالاتر است، اما خریداران دیگر نیازی به صرف زمان جهت یافتن نصاب متخصص و پرداخت اجرت نصب نخواهند داشت.


عادلانه بودن قیمت شیرآلات به عوامل گوناگونی بستگی دارد که بسیاری از آنها در خرید ست شیرآلات مناسب تأثیرگذار هستند. راه حل منطقی برای برطرف کردن شک شما در مورد عادلانه بودن قیمت انواع شیرآلات مورد پسندتان، آگاهی از عوامل تعیین کننده قیمت است. با اطلاع از فاکتورهایی مانند جنس شیرآلات بهداشتی، نوع آبکاری و وزن شیرآلات، اعتبار شرکت تولیدکننده و... می توانید تا حد قابل قبولی شانس انتخاب مناسب ترین انواع شیرآلات با قیمتی عادلانه را افزایش دهید. علاوه بر این، با بررسی این موارد در کنار قیمت شیرآلات ارزان مورد نظر خود، می توانید از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید.

استفاده از این مقاله صرفا با لینک فعال مجاز است.



دسته بندی: دانستنی های شیرآلات بلاگ

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
سامان کولیوند 3 سال قبل
لغو
پاسخ
0-

بسیار دقیق و عالی

شیرآلات کاویان 3 سال قبل
0-

خیلی خوشحالیم که این مقاله مورد توجهتون قرار گرفته. امیدواریم گامی در جهت کمک به تصمیم گیری مصرف کنندگان عزیز باشه.

captcha
ارسال نظر

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

مزایا و معایب شیرآلات توکار چیست؟

راهنمای خرید شیرآلات توکار

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

شیرآلات مدرن؛ کنترل صوتی شیر ظرفشویی تا کاهش ترافیک اطراف سینک!

شیر مخلوط چیست و انواع آن کدام است؟

راهنمای خرید علم دوش

راهنمای ترمیم آبکاری شیرآلات دست دوم در منزل

مزایا و معایب شیرآلات طلایی (براق و مات)

آیا قیمت شیرآلات مورد نظر شما عادلانه است؟

راهنمای جامع خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت

بررسی جنس، کیفیت، مزایا و معایب شیرآلات سفید

شیرآلات بهداشتی کم مصرف لزوماً فشار آب را کاهش نمی دهد! چرا؟

چطور بهترین شیر حمام (شیر دوش حمام) را انتخاب کنیم؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر توالت (شیر دستشویی)

بهترین و پرفروش ترین شیرآلات ایرانی

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر ظرفشویی (آشپزخانه)

قیمت خرید و مشخصات شیرآلات اهرمی

آیا می دانید تولید شیرآلات بهداشتی (شیرآلات ساختمانی) چگونه است؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر روشویی

قیمت و خرید شیرآلات لوکس کاویان

شیرآلات ارزان کاویان

مقایسه انواع آبکاری و معرفی بهترین رنگ شیرآلات!

تولید و ساخت شیرآلات در ایران از چه سالی شروع شد؟

6 نکته درباره صرفه جویی در مصرف آب

تاریخچه شیرآلات در جهان

چرا شيرآب سرد هميشه درسمت راست تنه شيرآلات (از روبرو) قرار دارد؟

نظرات شما