,
سبد خالی است
ورود

چطور بهترین شیر حمام (شیر دوش حمام) را انتخاب کنیم؟

چطور بهترین شیر حمام (شیر دوش حمام) را انتخاب کنیم؟

معمولاً حمام، جایی است که الهامات و کنسرت های بداهه رخ می دهند! شیر حمام از مهمترین تجهیزات این اتاق کوچک امّا مهم در خانه است. بعضی تخمین ها نشان داده اند که یک فرد به طور متوسط 6 ماه از زندگی خود را در حمام می گذراند. البته چون همه این زمان یک جا صرف نمی شود، به چشم نمی آید و به نظر اهمیت زیادی ندارد. بعلاوه روتین بهداشتی و آرایشی خانم ها ممکن است باعث شود آنها زمان طولانی تری را در حمام بگذرانند. بنابراین انتخاب بهترین شیر حمام به عنوان یکی از پرکاربردترین لوازم، اهمیت دارد. با مطالعه نکات این راهنمای جامع خرید شیر حمام، می توانید بهترین شیرآلات دوش را انتخاب کنید.


برای انتخاب بهترین شیر حمام، باید کاربرد و مکانیزم عملکرد انواع شیر مخلوط حمام، گارانتی، جنس، زیبایی و... را در نظر بگیرید. شیر دوش حمام انواع مختلفی از کلاسیک و شیر اهرمی حمام دارد که هر کدام را می توان به صورت توکار و یا روکار نصب کرد. اخیراً نیز انواع مدل های ترموستاتیک، دیجیتال و هوشمند به بازار عرضه شده اند که می توان آن ها را به واسطه گوشی موبایل کنترل کرد! یک راهنمای خرید شیر حمام، با جمع آوری تمام فاکتورهای مهم در یک لیست می تواند به سرعت و دقت خرید شما کمک کند.

شیر حمام کلاسیک

شیرآلات حمام کلاسیک، از انواع قدیمی شیرآلات است که دو دستگیره پیچی دارد. دستگیره سمت راست (از روبرو) به طور اختصاصی برای تنظیم جریان آب سرد و دستگیره سمت چپ، برای تنظیم جریان آب گرم کاربرد دارد. در واقع برای تنظیم جریان آب خروجی باید از هر دو دستگیره استفاده شود تا میزان دلخواه آب سر و گرم ترکیب شود. مغزی شیرآلات کلاسیک دوام کمتری نسبت به مغزی شیرآلات اهرمی یا همان کارتریج دارد و ممکن است به مرور زمان دچار چکه شود.

شیر حمام کارن مشکی

شیر اهرمی حمام

اگر کاربران شیر دوش حمام کودکان و یا افراد سالخورده نیز هستند، قابلیت تنظیم راحت دما و فشار آب اهمیت زیادی دارد و شیر اهرمی حمام مناسب ترین انتخاب است. کار با شیر حمام اهرمی آسان تر است. این نوع شیرآلات از نظر فنی کیفیت بالاتری دارند و دارای قطعه ای به نام کارتریج هستند. کارتریج سرامیکی شامل دو دیسک سرامیکی کاملاً پولیش شده هستند که بر روی هم می لغزند. لغزش این دو سطح در شیر حمام اهرمی بر روی هم جریان آن را با باز و بسته کردن مسیر آب کنترل می کند. شیرآلات حمام اهرمی دوام بیشتری دارند و احتمال چکه آب را نیز کاهش می دهند. قیمت شیر اهرمی حمام دامنه گسترده تری دارد و دست شما را هنگام خرید شیر حمام باز می گذارد.

شیر حمام توکار

شیرآلات دوش توکار بسیار شیک و جذاب هستند. مکانیزم این نوع شیرآلات یعنی کارتریج، دایورتور و سایر اتصالات آن درون دیوار تعبیه می شود. تنها بخشی که بر روی دیوار قابل مشاهده است، پنل کنترل جریان آب و سردوش علم است. شیر حمام توکار فضایی مینیمال و مدرن ایجاد می کند که در سرویس های حمام کوچک بسیار کاربردی است. نصب شیرآلات حمام توکار، باید قبل از پایان کاشی کاری و سایر ظریف کاری های دیوار حمام انجام گیرد. به دلیل دردسر زیاد تعمیرات شیرآلات توکار بعد از پایان نصب، کیفیت این مدل ها اهمیت بسیار زیادی دارد.

بهترین شیر حمام ارزان

آیا خرید شیر حمام ارزان همیشه به صرفه است؟ قیمت شیرآلات ارزان با توجه به عوامل زیادی تعیین می شود که مهم ترین آن ها وزن، جنس و گارانتی است. وزن شیرآلات حمام در حالتی که جنس آن ها یکسان باشد تعیین کننده کیفیت شیرآلات نیست. مثلاً شیرآلات سربی با وجود وزن بالای خود به شدت برای سلامتی مضر هستند. در شرایطی که جنس شیرآلات حمام یکسان باشد، شیر حمامی که وزن کمتری دارد، ارزان تر است و اگر دارای گارانتی نیز باشد خرید آن کاملاً به صرفه است. گارانتی ممکن است کمی به قیمت شیرآلات اضافه کند امّا در بلند مدت و در صورتی که شیرآلات دچار مشکل شود به نفع شماست.

گارانتی معتبر شیر مخلوط حمام

معمولاً بخشی از ارزان تر بودن برخی شیرآلات حمام به نداشتن گارانتی و خدمات پس از فروش برمی گردد. ممکن است در نگاه اول، یک شیر مخلوط حمام ارزان حتی بدون گارانتی نیز انتخاب جذابی به نظر بیاید. اما مشکل زمانی خود را نشان می دهد که پس از مدت کوتاهی، شیر حمام مذکور دچار مشکل می شود و شما جز پرداختن هزینه تعمیر و یا تهیه مجدد آن چاره دیگری ندارید. گارانتی معتبر شیر مخلوط حمام، خیال شما را از دردسرهای بعدی راحت می کند.

شیر حمام توکا طلایی

ابعاد بهترین شیر دوش حمام برای هر فضا متفاوت است

اگر حمام شما فضای جمع و جوری دارد، یک شیر دوش حمام با ابعاد بزرگ چه از نظر زیبایی شناسی و چه از نظر عملی مناسب نیست. با بیش از حد بزرگ بودن شیر دوش حمام، فضایی که احتمالا می توانید از آن مفیدتر استفاده کنید (مثلا برای نصب طبقه بندی) را از دست داده اید. همچنین، انتخاب شیرآلات حمامی بیش از اندازه کوچک برای فضایی بزرگ نیز به دلیل رعایت نکردن تناسب، دکوراسیون جذایی را ایجاد نخواهد کرد.

علم دوش مناسب

علمک دوش یا علم دوش یونیکا یکی از پر استفاده ترین تجهیزات در سرویس حمام است و به صورت کلی در انواع علم دوش تک کاره، که تنها دارای یک سردوش (ثابت یا متحرک) است، و علم دوش دوکاره، که دارای یک سردوش ثابت و یک سردوش متحرک است، تولید می شود. علم دوش می تواند به سبک طراحی فلت و تنسو و از جنس آلیاژ برنج، استیل، ABS و.... باشد. در نظر داشته باشید انواع سردوش توکار و روکار نیز در بازار موجود است که می توانید در زمان خریدِ علم دوش آن ها را بررسی کنید. قیمت علم دوش بسته به جنس، گارانتی، مدل و دو/تک کاره بودن و برند آن متفاوت است. شما با مطالعه راهنمای خرید علم دوش می توانید مناسب ترین مدل را انتخاب نمایید.


در بازار تنوع گسترده ای از انواع شیرآلات وجود دارد و خرید شیر دوش حمام همانقدر که اهمیت دارد، می تواند گیج کننده نیز باشد. این راهنمای خرید شیر حمام می تواند شما را در انتخاب بهترین شیر مخلوط حمام مطمئن سازد. برای شروع، بودجه و قیمت شیرآلات مورد نظر خود را مشخص و بر اساس آن مدل های متنوع و رنگ های مختلف شیرآلات را بررسی کنید و از گارانتی آنها مطمئن شوید. در نهایت شیر حمام مورد پسند خود را از میان لیست نهایی انتخاب کنید. در مقاله راهنمای خرید شیرآلات، نکات مهم در زمان خرید هر نوع شیرآلاتی بررسی شده است.


در صورتی که جهت تکمیل این مقاله پیشنهادی دارید و یا به نظرتان سوالی را در زمینه انتخاب شیر حمام از قلم افتاده است، در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

استفاده از اين مقاله صرفا با لينک فعال مجاز است.



دسته بندی: دانستنی های شیرآلات بلاگ دانستی های شیر حمام

ارسال نظر
captcha
ارسال نظر
captcha
ارسال نظر

راهنمای گام به گام تعمیر گرفتگی و فشار کم شیر آشپزخانه

مزایا و معایب شیرآلات توکار چیست؟

راهنمای خرید شیرآلات توکار

معرفی انواع شیر پیسوار و کاربرد و جنس آن

شیرآلات مدرن؛ کنترل صوتی شیر ظرفشویی تا کاهش ترافیک اطراف سینک!

شیر مخلوط چیست و انواع آن کدام است؟

راهنمای خرید علم دوش

راهنمای ترمیم آبکاری شیرآلات دست دوم در منزل

مزایا و معایب شیرآلات طلایی (براق و مات)

آیا قیمت شیرآلات مورد نظر شما عادلانه است؟

راهنمای جامع خرید شیرآلات استاندارد و باکیفیت

بررسی جنس، کیفیت، مزایا و معایب شیرآلات سفید

شیرآلات بهداشتی کم مصرف لزوماً فشار آب را کاهش نمی دهد! چرا؟

چطور بهترین شیر حمام (شیر دوش حمام) را انتخاب کنیم؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر توالت (شیر دستشویی)

بهترین و پرفروش ترین شیرآلات ایرانی

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر ظرفشویی (آشپزخانه)

قیمت خرید و مشخصات شیرآلات اهرمی

آیا می دانید تولید شیرآلات بهداشتی (شیرآلات ساختمانی) چگونه است؟

راهنمای مقایسه و انتخاب بهترین شیر روشویی

قیمت و خرید شیرآلات لوکس کاویان

شیرآلات ارزان کاویان

مقایسه انواع آبکاری و معرفی بهترین رنگ شیرآلات!

تولید و ساخت شیرآلات در ایران از چه سالی شروع شد؟

6 نکته درباره صرفه جویی در مصرف آب

تاریخچه شیرآلات در جهان

چرا شيرآب سرد هميشه درسمت راست تنه شيرآلات (از روبرو) قرار دارد؟

نظرات شما